søndag 8. februar 2015

Godteri? Brus?

Nå nærmer jeg meg ekstremt slutten på prosjektet mitt med å ikke drikke brus på en hel måned. Det er kun mandagen igjen nå, altså egentlig i dag, siden klokken er bikket over midnatt. Det føles veldig fint å ha klart det. Jeg vet at jeg ikke sprekker i morgen, fordi det har gått så fantastisk bra!

Noen tanker jeg har gjort meg opp er at; Hvis dette var så lett, hvorfor ikke prøve å dra det videre? Og det har jeg jo egentlig planlagt også. For det første har jeg jo skrevet tidligere at jeg ikke skal gå tilbake til å drikke brus hver dag igjen, men heller kun lørdag og søndag (kan hende jeg sløyfer søndagen etterhvert også). I tillegg så har jeg også et mål om å ikke spise godteri på en hel måned på denne lista mi. Jeg må innrømme det virker til å være enda vanskeligere enn brusen, fordi brusen er så konkret. Det er liksom ikke noe tvil, brus er sukkerholdig drikk med kullsyre. Jeg har drukket Farris Bris, men det er for det første totalt kalorifritt, og smaker egentlig litt dritt. Haha.

Når det gjelder godteri, så tror jeg at jeg må lage en avtale med meg selv om hva som teller som godteri. Jeg har jo tenkt på godteri og snacks som to forskjellige ting; Godteri er smågodt og sjokolade, snacks er potetgull og salte nøtter. I tillegg har man jo kaker, vafler, is, kjeks, alt mulig søtt man kan kjøpe og lage og hele pakken!

Jeg har tenkt litt på det allerede, at kanskje jeg skal ha en sånn regel om at ALT er forbudt, med mindre jeg lager det fra bunn av selv. For jeg er ganske lat, sånn egentlig, og det er jo pes å dra fram alt kjøkkenutstyret for å lage seg kake eller potetgull fra bunn. Men samtidig, hvor går grensen?

Dette er noe jeg må tenke mer på, og frem til den avgjørelsen blir tatt får jeg bare prøve å holde ting på et balansert nivå. Ikke ta av med godteri, bare fordi jeg vet det forsvinner etterhvert, men heller ikke være for streng med meg selv. Den tiden kommer senere. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar